---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Monday, October 27, 2008

Jemputan rumah terbuka Tn Hj Bahdum



Waalaikummussalangg... Jeput, jeput masuk.... makanang siak doh... makang ahhh... nasik ada, ayang ada.. tuppak ada, tapir pun ada.... Itulah gaya Tn Hj Bahdum meraikan tamunya di rumah terbuka beliau semalam 26hb Syawal 1429H.
Orang ganu... memang bunyi gitu..




Tiba-tiba seorang jemaah bertanya, ha!!! TAPIR??? Mung makang TAPIR ke?? He..he..he Cepat-cepat Tn Hj Bahdum membetulkan keadaan, TAPIR tu TAPAI lah... kat teranu atau kelate memang dipanggil tapir... Jemaah dah sakit perut ketawa...

Dalam banyak-banyak hidangan tu, yang paling disukai ramai adalah ketupat palas ala terengganu, dan juga tapai pulut daun getah... Mmmmm... ramai yang memuji kelazatan tapai tu, memang dibuat oleh orang Timur.... rahsiaaa.... dalam gambar kelihatan Tn Hj Bahdum bersama puteri-puteri kesayangannya sedang melayani kerenah tetamu.











Macam tak nak balik je... Maklumlah, sedap betul tambah pula ada teh tarik.... Apa lagi.... Dah hampir sebulan kita meninggalkan Ramadhan, apakah kita masih berpeluang menemui Ramadhan akan datang? Bersamalah kita doakan agar kita semua dipertemukan di bulan Ramadhan akan datang dan seterusnya. AMIN.

No comments:

Post a Comment