---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Selamat Menyambut Tahun Baru 2016 semoga kita sentiasa mendapat keberkatan Allah.

Friday, February 13, 2009

Lawak Rumahtangga

Tersebutlah suatu kisah dimana si isteri telah meluahkan rasa tidak puas hatinya pada sang suami yang berbunyi lebih kurang begini.

Isteri : Apalah abang nie...asalkan kawan abang datang, abang mesti cakap rumah abang, kereta abang, TV abang, sofa abang...tak adil lah macam nie...asyik asyik abang aje...

Suami: La... habis ayang nak cakap macam mana??.

Isteri : Abang cakap la...rumah kita...kereta kita... TV kita...sofa kita... bukankah semua harta benda ni hak milik kita bersama...

Suami: Ahhh..iyalah...iyalah...

Isteri: Hmm....abang dari tadi lagi terhegeh-hegeh cari apa?...

Suami: Haa...ada awak nampak...seluar dalam KITA...???


Isteri: #$% $$~?96


Moral cerita ni, bukan semua boleh jadi hak kita.

Thursday, February 12, 2009

Tn Hj Razi kemalangan motorsikal

Sedikit terlewat tetapi belum terlambat. Tn Hj Mohd Razi bin Hasan salah seorang jemaah kita yang lebih dikenali sebagai "Ketua Pembangkang" telah terlibat dalam kemalangan pada hari Selasa 10hb Feb 2009 ketika sedang menunggang motorsikalnya menuju ke Surau At-Tarbiyyah untuk solat Maghrib.

Beliau sedang mengekori sebuah kenderaan MPV di hadapan beliau, tiba-tiba sebuah Toyota Rush dari arah hadapan yang dipandu oleh seorang wanita telah membelok ke kanan secara tiba-tiba sebaik sahaja melepasi belakang MPV, tanpa menyedari Tn Hj Razi kita sedang mengekori di belakang MPV.

Malang tidak berbau. Pepatah ada mengatakan, motorsikal ni ibarat mentimun dan pisau. Dia menggolek pun kena, pisau mencincang pun dia kena. Beliau mengalami luka-luka kecil di kedua-dua belah kaki dan sedikit bibir akibat tersungkur ke jalanraya.

Walaubagaimanapun, pergelangan tangan kanan beliau patah. Beliau telah dirawat di Hospital Ampang Puteri, Ampang dan mulai petang semalam, tangan kanan beliau telah mula disimen. Beliau masih ditahan diwad 515 untuk menjalani ujian X-Ray sekali lagi pagi ini dan insyallah akan keluar hari ini atau esok.


Maklumat akan dikemaskini nanti.

Wednesday, February 11, 2009

Kambing Jadi Mangsa

Sempena Hari Wilayah yang lalu, ahli qariah Surau At-Tarbiyyah telah membanting tulang, bergotong royong mengerjakan kambing. Kambing dikerjakan tanpa belas kasihan, dilapah, digaul rempah, dipanggang, dikipas, dilahap dan apa lagi lah.... hingga menjilat dulang-dulang.



Tengoklah tu, masing-masing sedang menunggu masaknya kambing yang dipanggang.... amboi!!! Habis baju tu Pak Haji.. bau kambing ler...





Alamak.. Dato' pun ada ke? Isyhh..Isyhh.. Kena bebenor ler yeop... Ini sudah kira bagus, Kambing Masalla juga mari... Biasanya kalau Dato' ada ni, mesti special punyalah!!!






Mak aiii!!!! Macam kenduri kahwin haaa... berbaloi betul lah yeop!! Tapi teman tak ada malam tu, ni tak best nih... Ada yang tengah pulon, ada yang dah termenung, ada yang dok ukur meter tu... risau jugak ya, dah belasah kambing, tiba masanya kambing belasah kita pulak!!!! Cepat-cepatlah cek meter tu, sediakan ubat, jogging, main bolatampar, heheheee...





Tengok, berapa punya steady... kambing mambing, gua hentam cukup-cukup, Ayaq akaq kayu ada, mai minum, mujarabbb... badan teman dah paneh woooiiii.... silap teman pakai baju hitam....





Ehhh...ni apa hal pulak ni... lain macam je!!! Ya Allah!!! Manalah kambing aku tak sampai-sampai lagi ni, dah penat aku menunggu dari tadi, satu bau kambing pun tak dapat, apa punya kroni lah.... Sendiri bakar, sendiri makan ka??? Hampehh!!!!.... Mata pun dah layu ni, aku balik tidur je lah.... Nasib baik jiran aku tak ada, kalau tak malu aku nih.... Hehehehehe..



Sketsa ini tidak ada kena mengena dengan orang-orang yang telah pergi meninggalkan kita, kecuali kambing tu.

Kelas Al-Quran bermula

Alhamdulillah!!


Kelas Pengajian Al-Quran Peringkat Asas telah pun bermula mulai hari Isnin 9hb Feb 2009 yang lalu selepas solat Isyak. Seramai 15 peserta telah mengambil bahagian yang dibimbing oleh kedua-dua imam kita Tn Hj Salleh dan juga Tn Hj Raduan.

Kami mengalu-alukan ahli qariah agar menyertai kelas Al-Quran ini. Kelas telah dijadualkan 3 kali seminggu iaitu hari Isnin, Selasa dan Rabu mulai jam 9.00 malam dan berakhir jam 10 malam.