---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Monday, January 19, 2009

Program Belajar Al-Quran Peringkat Asas

Satu program Kelas Al-Quran Peringkat Asas, Insyallah akan diadakan pada awal Febuari 2009 ini di Surau At-Tarbiyyah. Para jemaah adalah dialu-alukan menyertai program ini bagi mendalami ilmu Al-Quran.

Seperti yang dipersetujui oleh beberapa AJK, program ini akan bermula dari peringkat asas mengenal Al-Quran, dimana para peserta akan didedahkan dengan buku IQRA' Jilid 1 hingga 6.

Pembelajaran akan bermula dengan mengenal huruf-huruf Al-Quran, sebutan/makhraj, tajwid, hukum-hukum bacaan dan lain-lain. Tenaga pengajar buat masa ini adalah terdiri daripada ahli Qariah Surau At-Tarbiyyah sendiri yang terdiri daripada para Imam dan Bilal.

Program Al-Quran ini tidak dikenakan sebarang yuran yakni percuma tetapi jika ada pihak yang ingin menyumbang secara ikhlas atau menderma, bolehlah berbuat demikian untuk tabung surau.

Sehubungan itu satu taklimat kepada semua peserta akan dibuat pada hari Khamis ini 22hb Jan 2009 selepas solat Isyak.
Pengelola Program.

No comments:

Post a Comment