---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Thursday, August 27, 2009

Perutusan Pengerusi Surau At-Tarbiyyah

Assalamu’alaikum Wr. Wb.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah SWT, selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, para sahabat, tabi’in, tabi’ tabi’in. Kita masih berada difasa pertama ramadhan, sepertimana Nabi sebut, awal ramadhan adalah Rahmah. Allah yang segala sifat terpuji bagiNya, menyediakan kita ruang dimana pintu rahmah dibuka seluas-luasnya. Sehingga pahala amalan dilipat ganda sepanjang ramadhan. Berbahagialah umatNya yang mempergunakan ruang masa, disebalik kesibukan urusan duniawi.


Dalam kesempatan ramadhan tahun ini, pihak pengurusan surau sedang merangka satu projek baru, iaitu membina sebuah bangunan yang dipanggil Madrasah At-Tarbiyyah. Ianya sebuah bangunan dua tingkat, dibina diatas tapak kawasan memasak yang sedia ada. Tingkat satu merupakan sebuah bangunan untuk dijadikan kelas pengajian, dilengkapi dengan kemudahan kerusi, system PA dan penghawa dingin untuk pembelajaran yang lebih efektif. Manakala tingkat bawah, adalah kawasan kosong untuk kegunaan persediaan memasak, cabinet dapur dan ruang pelbagai guna.







Pihak pengurusan sedang menyiapkan pelan kejuruteraan untuk tujuan "submission" ke MPAJ dan diharapkan projek ini akan “kick off” pada akhir tahun ini atau awal tahun depan. Kos pembinaan madrasah ini dijangka menelan belanja sebanyak RM70,000.00.

InsyaAllah pihak pentadbiran surau akan melancarkan kutipan dana dalam masa yang terdekat ini. Semoga perancangan ini berjalan lancar dan mendapat keberkatan dari Allah SWT, InsyaAllah.

Terima Kasih.

Pengerusi,
Surau At-Tarbiyyah
Tn Syed Salim Abu Bakar.

No comments:

Post a Comment