---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Wednesday, August 11, 2010

Selamat Menyambut Ramadhan 1431H

Selamat Menjalani Ibadah Puasa. Umat Islam diseluruh dunia telah pun mula berpuasa pada hari ini 11 Ogos 2010 bersamaan 1 Ramadhan 1413H. Pihak Pengurusan Surau At-Tarbiyyah tidak ketinggalan mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubaraq kepada semua ahli qariah semoga Ramadhan kali ini memberi ganjaran dan rahmat Allah yang tidak terhingga kepada kita semua.

Malam tadi, sembahyang tarawih 8 rakaat telah bermula dan penuh sesak dengan ahli qariah. Semoga ianya berterusan hingga akhir Ramadhan dan seterusnya pada hari-hari selain Ramadhan.
Majlis tahlil juga akan diadakan selepas solat witir dan borang telah pun diedarkan.

Sudah menjadi kelaziman, Tadarrus juga diadakan selepas selesai jamuan MORE, terdapat lebih kurang 6 kumpulan tadarrus. Kemeriahan Ramadhan tidak akan wujud tanpa Tadarrus.

Tazkirah sebagai Santapan Rohani juga disediakan, dan jadual telah pun ditampal pada papan putih surau untuk rujukan ahli. Pada 31hb Ogos 2010 pula, satu majlis meraikan anak-anak yatim akan diadakan di Surau At-Tarbiyyah dimulai dengan Majlis Berbuka Puasa dan solat tarawih serta penyampaian cenderahati untuk anak-anak yatim.

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubaraq semoga kita semua diberi ganjaran, kemaafan dan rahmat Allah.

No comments:

Post a Comment