---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Sunday, November 14, 2010

Gotong Royong Persediaan Hari Idil-Adha 1431H



Alhamdulillah, syukur kehadhrat Allah S.N.W dengan limpah rahmatNya, majlis gotong royong yang dirancang telah selamat diadakan di Surau At-Tarbiyyah pada hari ini 14hb Nov 2010 tepat jam 9.00 pagi.

Kerja-kerja menyediakan lubang sembelihan, menyusun atur batu bata ditepi setor, mencantas dahan pokok yang mengancam keselamatan jemaah dan membersihkan peti sejuk beku telah di laksanakan dengan jayanya.

Pada kali ini 2 ekor lembu (14 bahagian) dan 4 ekor kambing(sumbangan Celcom) akan ditumbangkan pada Hari Raya Idil-Adha nanti. Manakala 5 bahagian kurban lagi disumbangkan melalui Al-Ameen Holding untuk ahli qariah di Kemboja.

Semoga ibadah kurban yang dilakukan mendapat hidayah dan rahmat dari Allah S.N.W. Bersama-samalah kita hadir beramai-ramai untuk Solat Sunat Idil-Adha jam 8.00 pagi dan seterusnya acara ibadah kurban pada Hari Raya Idil-Adha nanti, 17hb Nov 2010.

Berikut adalah gambar-gambar yang sempat diambil ketika gotong royong pagi tadi:

No comments:

Post a Comment