---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Tuesday, April 19, 2011

Pak Leh menolong akhirnya ditolong

Assalamualaikum w.b.t.
Tuan Imam kita Tn Hj Salleh b Abdullah atau lebih dikenali dengan Pak Leh, telah dimasukkan ke Ampang Puteri hari Ahad lalu 17hb April 2011 kerana terlibat dalam kemalangan kecil. Katanya dihempap batu.

Seribu persoalan timbul dalam hati ahli qariah, dimana Pak Leh pergi merantau sehingga terlibat dengan batu, bila pulak Pak Leh jadi kontraktor angkat batu bata sehingga terkena batu atau Pak Leh panjat gunung ke sehingga batu tergolek? Pak Leh...Pak Leh...

Bermacam-macam andaian dan rumusan sebaik sahaja berita ringkas SMS diterima. Rupa-rupanya pada pagi Ahad tu, beliau sedang mengisi minyak di Caltex, Bukit Indah, tiba-tiba sebuah kenderaan MPV Grand Livina yang dipandu oleh seorang wanita telah terbabas lalu melanggar tembok dan tersangkut ke dalam longkang Caltex.

Pak Leh bersama anaknya Ust Syukri lantas turun menghulurkan bantuan. Terdapat juga beberapa orang awam yang turut membantu, bermacam-macam cadangan sehingga sukar membuat pilihan tepat bagi mengeluarkan kenderaan ini dari longkang.

Akhirnya cadangan mengangkat konkrit simen penutup longkang dipersetujui ramai bagi membuat pengalas kenderaan mengundur. Alhamdulillah, kenderaan tersebut berjaya dikeluarkan dengan selamat.

Malang memang tidak berbau. Niat baik untuk menolong akhirnya membuatkan Pak Leh menjerit terlolong..... Pak Leh dan beberapa orang awam telah mengusung konkrit longkang kembali ketempat asal, tetapi secara tiba-tiba salah seorang yang mengangkat konkrit tersebut telah terlepas dan Pak Leh yang tiba-tiba masih memegang konkrit tersebut terpaksa menahan sehinggalah batu tersebut melurut jatuh dan telah menghakis jari hantu tangan Pak Leh sebelah kiri.
Lurutan kasar tersebut telah menceraikan isi jari sehingga menampakkan tulang putih. Alhamdulillah, pada petang Isnin jam 5:45 petang, doktor telah selamat mencantum semula jari Pak Leh dengan meminjam sedikit daging dilengan kiri Pak Leh melalui pembedahan kecil.

Malam tadi beberapa ahli qariah sempat melawat Pak Leh di Ampang Puteri di Tingkat 5, Wad WGW. Semoga Pak Leh bersabar dan cepat sembuh.
Pak Leh sedap bercerita, tangan tu sakit Pak Leh

Antara ahli qariah yang hadir, Tn Hj Razi, Sdra Hamzah, Tn Hj Fathul dan Tn Hj Jabbar.
Pak Leh macam nak halau je... baliklah Tn Syed... balik.... saya ok, isteri saya ada.... jururawat pun ada.... hahahaaa.... Sabar Tn Pengerusi... sabar

No comments:

Post a Comment