---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Wednesday, January 2, 2013

Kenapa aku malas sembahyang






Kenapa aku malas sembahyang,
Allah bagi aku jasad siap bayang-bayang,
Bukan ke lebih beruntung daripada sebatang tiang,
Berdiri tanpa roh malam siang,

Kenapa aku malas sembahyang,
Kerja dah ada hidup pun dah senang,
Makan minum mudah, sapu saja apa terhidang,
Takkan 5 minit 5 waktu pun aku tak boleh luang,

Kenapa aku malas sembahyang,
Allah bagi aku otak supaya tak bangang,
Allah bagi aku ilmu boleh fikir susah senang,
Allah bagi nikmat kenapa aku tak kenang,

Kenapa aku malas sembahyang,
Main bola aku sanggup main sampai petang,
Beli tiket konsert aku sanggup beratur panjang,
Syurga itu bukan boleh dimasuk tanpa perhitungan,

Kenapa aku malas sembahyang,
Kena ingat umur kita bukannya panjang,
Pagi kita sihat petang boleh kejang,
Nanti dalam kubur kena seksa sorang-sorang,

Kenapa aku malas sembahyang,
Sedut asap rokok panjang-panjang,
Katanya boleh memberi ilham,
Nikmat Allah tak terlintas untuk di bilang,

Kenapa aku malas sembahyang,
Siksa neraka cubalah kita bayang,
Perjalanan akhirat memang terlalu panjang,
Janji Allah SWT akan tertunai tiada siapa boleh halang,

Kenapa aku malas sembahyang,
Bukannya kena pergi berperang,
Bayangkan jika kita sudah terlentang,
Kawan sekeliling belum tentu datang.

Kenapa aku malas sembahyang,
Tahun 2013 sudah pun datang,
Ubahlah sikap ubahlah fikiran,
Supaya Allah bertambah sayang.

Bila jasad sudah di kafan,
Walau kita malas sembahyang,
Kita tetap akan DI SEMBAHYANG,
Tunggu lah saja azab dan balasan.


Selamat tahun baru 2013.

1 comment: