---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Monday, August 5, 2013

Selamat Hari Idilfitri 1434H

Assalamualaikum w.b.t
Ramadhan telah pun hampir kepenghujungnya. Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi sebelum kita menyambut 1 Syawal 1434H pada 8hb Ogos 2013 bersamaan dengan hari Khamis. Adakah Ramadhan kita pada tahun ini lebih baik daripada Ramadhan tahun-tahun kebelakangan?

Alhamdulillah, Surau At-Tarbiyyah masih lagi dipenuhi oleh ahli qariah yang berlumba-lumba mengerjakan solat sunat Tarawih. Majlis Khatam Quran baru sahaja diadakan pada hari Jumaat lepas 2hb Ogos 2013. Ahli-ahli dan AJK yang mengambil bahagian telah menerima cenderahati sebagai tanda terima kasih daripada pihak surau.

Semoga program tadarus Al-Quran ini menjadi permulaan dan pendorong ahli-ahli qariah menyertai kelas-kelas Al-Quran yang diadakan selepas solat maghrib di Surau At-Tarbiyyah. Mempelajari Al-Quran adalah wajib bagi muslimin dan muslimat. Al-Quran itulah yang akan memberi syafaat dan menjadi teman kepada kita di alam barzakh nanti.

Kehadiran jemaah mengerjakan solat-solat fardu secara berjemaah begitu membanggakan dan adalah menjadi harapan agar perkara yang baik ini diteruskan dari masa ke semasa. AJK dan pengurusan tertinggi surau mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua ahli qariah Taman Bukit Indah. Berhati-hatilah ketika pulang memandu ke kampong halaman, semoga bertemu lagi selepas sambutan Hari Raya. Wassalam.


No comments:

Post a Comment