---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Saturday, September 6, 2008

Imam Sharif Kembali Kerahmatullah

Tanggal 6hb September 2008, Imam Hj Mohd Sharif bin Mohd Yusof yang dikasihi telah kembali kerahmatullah. Jenazah beliau telah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Kosas jam 10.30 pagi.

Sebelum itu, setelah selesai solat subuh, para jemaah surau At-Tarbiyyah telah berkunjung ke rumah Allahyarham bagi melaksanakan tahlil arwah. Jam 7.30 pagi, jenazah telah dibawa ke Masjid Bukit Indah.

Lebih kurang jam 9.00 pagi jenazah mula dimandikan dan dikafankan diketuai oleh Tn Hj Hussin, bilal Masjid Bukit Indah. Sanak saudara Allahyarham dari jauh dan dekat turut bersama-sama para jemaah menunaikan solat jenazah yang dipimpin oleh Lef.Kol Hj Amran, imam Surau At-Tarbiyyah.

Jenazah terus dibawa ke Tanah Perkuburan Kosas untuk pengkebumian. Alhamdulillah, semua kerja-kerja pengkebumian berjalan lancar dan cepat dengan ihsan Datuk Hj Mohd Nazir Merassalam, yang telah menggunakan jentera "backhoe" milik syarikatnya MNM, bagi menolak tanah yang agak lembab kerana hujan yang turun agak lebat petang semalam.

Hujan gerimis, hujan rahmat turun sebaik sahaja selesai kerja-kerja pengkebumian. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham dan menempatkannya dikalangan orang-orang yang beriman dan solehin. AMIN.
Al-Fatihah

No comments:

Post a Comment