---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Tuesday, December 16, 2008

Majlis Berkampung Tn Hj Mohd Rasali

Alhamdulillah, istiadat berkampung selamat diadakan di rumah Tn Hj Mohd Rasali malam tadi selepas solat Isyak yang dipengerusikan sendiri oleh beliau.

Beliau kemudian melantik Tn Hj Salleh sebagai Ketua bagi membincangkan segala macam persediaan yang perlu bagi melancarkan perjalanan Majlis Perkahwinan anakanda Tn Hj Mohd Rasali pada hari Ahad ini, 21hb Dis 2008.

Sdr Hamzah selaku Bendahari surau telah diamanahkan untuk mencatit minit dalam istiadat berkampung tersebut.
Banyak perkara telah dibincangkan diantaranya soal susunan meja dan khemah, penanda arah jalan, tempat letak kereta tetamu, PA System, pemasangan banting (Bena), penyambut tetamu dan bermacam-macam lagi.

Alhamdulillah, semua ahli yang hadir memberi kerjasama dan buah fikiran yang bernas bagi memudah dan melancarkan majlis nanti. Dan yang ditunggu telah pun tiba, sudah semestinya diakhir majlis, pihak tuan rumah telah menghidangkan Mee Hun Sup Tulang dan kuih muih untuk para tetamu.

Semoga Allah memberkati majlis dan disudahi dengan doa selamat oleh Tn Hj Salleh. AMIN






No comments:

Post a Comment