---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Monday, December 22, 2008

Selamat Pengantin Baru - Ezam & Nur Musyahadah

Panas kering siapakan tahu
Hujan rintik di daun pandan
Berjalan seiring bersentuh bahu
Sama cantik sama padan

Amat garang datuk bentara
Musuh melanggar habis dibenam
Dulu seorang kini berdua
Hidup bersama susah senang


Selamat Pengantin Baru kepada Mohd Khairul Ezam dan Nur Musyahadah yang telah pun selamat diijabkabulkan pada 12hb Dis 2008 yang lalu di Ipoh, Perak dan semalam 21hb Dis 2008, kedua mempelai telah selamat diraikan dalam Majlis Sambut Menantu di kediaman Tn Hj Mohd Rasali bin Abdul Rahman dan isteri Hjh Hoznia, Taman Bukit Indah, Ampang, ayahanda dan bonda kepada pengantin lelaki Raja Sehari Mohd Khairul Ezam.

Sebelum itu Majlis Tahlil Arwah dan doa selamat diadakan pada jam 10:45 pagi dikediaman Tn Hj Mohd Rasali bersama-sama ahli qariah Tmn Bukit Indah diketuai oleh Imam Tn Hj Raduan bagi memohon keberkatan dan keredhaan Allah s.n.w sepanjang Majlis Sambut Menantu berlangsung.




Para tetamu mula tiba lebih kurang jam 12:00 tengahari disambut oleh para penyambut tetamu lengkap dengan samping adalah terdiri daripada ahli-ahli qariah, jiran dan sahabat handai. Semuanya bersatu padu dan bekerjasama bagi menjayakan majlis, maklum sajalah inilah majlis pertama diadakan oleh Tn Hj Mohd Rasali dan alhamdulillah dengan izin Allah, majlis berjalan dengan lancar seperti yang dihajati.

Tepat jam 1:30 tengahari, kompang dipalu menandakan Raja Sehari telah pun tiba untuk diraikan, direnjis mawar oleh ahli keluarga terdekat diatas pelamin, makan pengantin dan sesi bergambar. Doa selamat telah dibacakan sendiri oleh Pengerusi Surau At-Tarbiyyah, Ir Tn Hj Syed Salim. Pengantin juga sempat beramah mesra dengan tetamu sambil diiringi oleh Tn Hj Mohd Rasali.

Alhamdulillah. Majlis berakhir lebih kurang jam 4 petang. Kami mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada semua para hadirin yang telah bersama-sama meraikan Majlis Sambut Menantu Tn Hj Mohd Rasali bin Abdul Rahman dan Hjh Hoznia. Tidak lupa kepada semua para jemaah, qariah Surau At-Tarbiyyah dan jiran tetangga yang bertungkus lumus menjayakan majlis tersebut. Hanya Allah jua yang dapat membalas budi baik jemaah.


Yang berat sama dipikul, yang ringan sama dijinjing.

No comments:

Post a Comment