---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Tuesday, February 24, 2009

Majlis Aqiqah - Ahmad Haziq Shaharuddin

Pada hari Ahad yang lalu, 22hb Feb 2009, bertempat di Surau At-Tarbiyyah, satu Majlis Aqiqah telah diadakan sebelum waktu zohor. Majlis ini diadakan bagi meraikan kelahiran anakanda Shaharuddin, Ahmad Haziq bin Shaharuddin.







Majlis dimulakan dengan bertahlil, berselawat dan seterusnya mencukur rambut anakanda.





Kelihatan Imam mengambil giliran pertama menggunting rambut bayi, menyuap manisan kurma dan menitiskan air zam-zam kemulut bayi. Majlis boleh dikatakan sungguh meriah dengan kehadiran ahli qariah, bergilir-gilir mengambil giliran untuk menggunting rambut bayi, menyuapkan manisan kurma dan setitis air zam-zam. Itulah yang disyariatkan dan dituntut oleh agama kita.






Antara ahli qariah yang hadir di Majlis Aqiqah, Tn Hj Mej Tahayyat dan Tn Hj Abd Rahman. Tidak syak lagi, dindinglah yang dicari untuk membetulkan pinggang.


Selesai sahaja doa selamat, ahli qariah dihidangkan dengan Nasi Beryani Arab berlaukkan kambing aqiqah. Apa lagi, masa yang ditunggu dah pun tiba. Belasah sajalah!!!!

Bab ni memang teman tak setuju, kita lihat siapa dalam gambar ni. Inilah Tn Hj Razi yang terkehel tangan kanannya akibat terlibat kemalangan motorsikal minggu lalu.



Masyallah, tengoklah lauk dia.. ini makanan orang sihat ke orang sakit.

Kita zoom sikit lauk dia, itu dia.. mak aiiii... kaki kambing jadi pilihannya.. , ingat apa, kaki kambing tu boleh masuk ganti tangan kanan tu ke??

Isyhh..isyhh.. ini baru dinamakan "Kambing Maniac"... dah mintak izin ngan tuan punya kambing ke belum? Tak sia-sia bawa Hj Razi ni ke majlis, memang berbaloi!!!

2 comments: