---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Tuesday, February 24, 2009

Tahniah Anak Qariah - Kau terbang jua

Pertamanya mohon maaf kerana sedikit terlewat namun masih belum terlambat. Sekalung tahniah buat anak-anak qariah yang telah berjaya melanjutkan pelajaran ke luar negara. Anak adalah permata buat ibubapa.

Anak-anak ibarat kain putih yang bersih, terpulanglah kepada kita mencorakkannya. Alhamdulillah, baru-baru ini 2 orang anak qariah kita telah berjaya melanjutkan pelajaran ke luar negara.


Norshahidah bt Abu Hanifah, anak perempuan kepada ahli qariah kita Abu Hanifah Lan, atau lebih senang dengan panggilan "Abu" sahaja telah berjaya menlanjutkan pelajaran ke Universiti Alexandariah, Mesir dalam bidang perubatan, dibawah tajaan MARA. Bakal doktor ini telah pun mendaftar pada 17hb September 2008 yang lalu. Sekali lagi mohon maaf atas kelewatan penyiaran berita ini.


Muhammad Nurfarhan, anak sulong kepada Tn Hj Mohd Fadzil bin Bidin, atau lebih manja dengan panggilan "Bang Haji" telah pun terbang ke Sydney pada 21hb Feb 2009 baru-baru ini dibawah tajaan JPA. Beliau melanjutkan pelajaran dalam bidang "Actuarial Science" di Universiti of New South Wales, Sydney, Australia.

Semoga kejayaan mereka berdua dan yang lain-lain sebelum ini menjadi penyuntik semangat kepada anak-anak qariah yang lain untuk terus mencari ilmu yang tidak pernah berkesudahan dan seterusnya membawa kejayaan ke arah mencapai matlamat anak soleh dan solehah.

Tahniah sekali lagi!!

1 comment: