---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Thursday, March 5, 2009

Pertandingan Hafazan - Tahniah Fathy Nabila Najla

Pada hari Jumaat yang lalu, 27hb Feb 2009 bertempat di Masjid As-Sobirin, Taman Permata, Hulu Kelang, telah berlangsung Majlis Pertandingan Hafazan Negeri Selangor bagi Peringkat Daerah Gombak.

Pertandingan dibahagikan kepada 3 kategori iaitu dari Juz 1 - 5, Juz 1 -15 dan Juz 1 - 30. Masjid Bukit Indah telah diwakili oleh Sdri Fathy Nabila Najla binti M Fuad bagi kategori Juz 1 - 15. Beliau merupakan anak sulong kepada Sdr M Fuad, berusia 19 tahun, yang sedang menuntut di Darul Quran, Kuala Kubu Bharu dibawah tajaan JAKIM dalam semester akhir.

Mula menghafal Quran sejak Tahun 1, di Sekolah Rendah Islam Al-Amin, Kuala Lumpur. Menceburi hafazan Quran secara bertasmiq dengan ustaz yang bertauliah secara intensif mulai Tingkatan 3 di Sekolah Menengah Islam Al-Amin, Gombak sehingga berjaya menghafal 11 Juz dalam Tingkatan 5.


Alhamdulillah, beliau berjaya menduduki tempat kedua dalam pertandingan tersebut. Walaupun sedikit kecewa tetapi kita tetap berbangga dengan pencapaian beliau sebagai wakil dari Masjid Bukit Indah, Ampang.





Tempat pertama disandang oleh teman rapat beliau sejak dibangku Sekolah Ren Islam Al-Amin dan Sekolah Menengah Islam Al-Amin, Gombak, Sdri Adibah bt Paiman, juga sedang melanjutkan pelajaran di Darul Quran, Kuala Kubu. Persahabatan mereka ibarat isi dan kuku.


Tahniah kita ucapkan di atas kejayaan mereka berdua dalam usaha menghafal ayat-ayat Allah s.n.w. Walaupun ganjaran wang ringgit tidak sehebat Akademi Fantasia, One in One Million dan apa saja rancangan hiburan yang dipertandingkan, namun kita percaya inilah satu usaha yang murni yang patut digalakkan dikalangan anak-anak kita malahan kita sendiri.
Insyallah

1 comment:

  1. Tahniah ,citer benor.Editor tak ada tamabah-tambah

    ReplyDelete