---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Tuesday, December 28, 2010

Ikan Bakar Adnan Hasan


Sesiapa yang berkunjung ke Pulau Mutiara (Pulau Pinang), eloklah luangkan masa ke Kampong Teluk Tempoyak, di Batu Maung, Pulau Pinang. Bolehlah nikmati ikan bakar fresh seperti Siakap, Jenahak, Merah, Pari...isyhh..macam-macam lagilah..... memang betul-betul di jeti nelayan, Batu Maung.

Singgahlah di gerai Adnan Hasan, pakar ikan bakar...bermula jam 6 petang hingga 11:30 malam, Para pengunjung mula tiba jam 5:00 petang lagi untuk mengambil tempat meletak kenderaan, melihat gelagat nelayan yang balik dari menangkap ikan, melihat matahari terbenam dengan pemandangan yang indah.

Sungguh ramai pengunjung yang datang, apatah lagi kalau hari Sabtu dan Ahad, rata-rata adalah dari luar Pulau Pinang. Udang kertas sebesar ibu jari, lebih kurang 6 inci panjang, RM60.00 sekilo, bila dah bakar tu, mak aiiii....cicah pulak sos cuka bawang tu.... mmmmmm..kecor liur yobbbb!!!!!

Jomlah..... memang sedap dimakan kalau ramai-ramai kesana.... mintak nasi putih lauk tomyam ke, ngan sayur sikit..lain-lain tu ratah ikan dan udang lah.... kao-kao oooooo...


No comments:

Post a Comment