---- B e r i t a ~~~ S e m a s a ---

Solatlah diawal waktu, perkara yang disukai Allah. Amalkan solat witir, kerana Allah menyukai witir(tidak berpasangan/ganjil). Banyakkan selawat keatas junjungan Nabi Muhammad SAW.

Saturday, December 11, 2010

Penghijrahan Tn Hj Awang Selamat

Alhamdulillah. Sempena Maal Hijrah 1432H, salah seorang ahli qariah kita telah memulakan penghijrahan baru dari berniaga secala kecil-kecilan kepada membuka restoran sendiri. Impian yang telah lama diimpikan itu menjadi kenyataan, apabila beliau sanggup menyewa sebuah kedai di Taman Bukit Indah dihadapan Balai Polis, Taman Bukit Indah, Ampang.

Tanpa timbang-timbang lagi, terus bulatkan hati, Tn Hj Awang bertekad untuk pergi lebih jauh bagi merialisasikan impian menjadi kenyataan.

Tn Hj Awang Selamat atau lebih mesra dikenali sebagai Hj Mat, telah mengadakan Majlis Doa Selamat sempena pembukaan restoran barunya. Mengikut beliau, perniagaan akan bermula awal pagi hingga malam dengan menyediakan juadah Nasi Campur dan yang tidak asing lagi Yong Tow Foo.

Majlis doa selamat telah dimulakan pada jam 11:45 pagi diketuai oleh Imam Tn Hj Radzuan dengan dihadiri oleh para ahli qariah Surau At-Tarbiyyah. Majlis berakhir jam 12:30 tghari dengan dihidangkan nasi campur masakan ala kampung. Itu kira "promotion" lah tu....

Kita doakan semoga Tn Hj Awang dan keluarga memperolehi kejayaan dalam bidang perniagaan ini yang telah menyahut cabaran agar berhijrah dari satu tahap ke tahap yang lebih baik. Insyallah.

Antara gambar yang sempat dirakam di restoran Tn Hj Awang:

No comments:

Post a Comment